Monday, March 23, 2015

Winter in Waterloo, Canada

Biarkan gambar berbicara..Memory in Waterloo last month.. Soon they are going back to Malaysia for good..Tak tahu akan ke waterloo lagi tak bila semua dah balik Malaysia. Waterloo sangat cantik..suasana desa yang tak sesak seperti Toronto.. Looking forward spring to go there again..nak tengok tulips pula..heheh..tunggu habis exam. Sekarang tengah struggle buat projek Vibration..next week nak present..hemmm doakan semuanya lancar. I dont know what i'm doing..huaaaa Gambar tu nampak mcm kurus dari satu angle...heheh thank u hubby..kihkih...but the fact is i lost 5 kg in these few months im here. Sebab stress ke? Rasanya tidak..mungkin banyak aktiviti fizikal kot.. i walk a lot. Sebab tak ada kereta. Planning to buy a car tapi masih dalam angan2...the first year in canada is quite tough based on friends experience. But it is wonderful in some way. Life would get more comfortable after 2 years here, they said. Yeah hopefully it works for us too. And most of them balik after 3 and half years or 4 years or 4 and half years. It is somekind of inspiration to always hear things like that..kan.. If others can do it, why dont u? Nothing is impossible. I gotta work hard I know..but it will worth it inshaaAllah. Seriously dah lama rasa otak ni macam berkarat selepas habis master and worked and get married and have babies. Dah lama rasa otak ni tidak bekerja dengan sungguh2,..huuu. Inilah masanya untuk asah semula otak ni bagi tajam..no more berangan2.. After final exam next month, I will start my summer course which is reading course under my sv. Looikng forward to it too because I miss reading journal and writing papers. InshaaAllah. Tak suka exam tau..tapi kena redah juga..huaaaa. Tak pe..sem ni dah habis 2 subjek..summer satu subjek..nanti fall satu subjek..lepas tu qualifying exam..inshaaAllah..

No comments:

Post a Comment